Aku Suka DIY

Aku suka d.i.y
Apa itu diy? semua orang mesti dah tau, ianya adalah singkatan kepada “DO IT YOURSELF!” atau pun “melakukan dengan sendiri”.hurmm.. bagi aku penggunaan diy dalam hidup aku adalah amat bermakna.. kerana ianya memberikan aku kepuasan yang teramat sangat walaupun ianya tak secantik mana atau tak menarik mata memandang bagi orang lain,. biarlah apa orang nak kata bagi aku sesuatu hasil dari titik peluh aku sendiri membuatkan aku sentiasa puas.
Bukan bermakna barang yang terpakai tidak boleh digunakan semula, sesuatu bahan terpakai itu menjadi menarik apabila kekreatifan dipergunakan, mula-mula memang lah tak seindah mana, tapi apabila kita sendiri sentiasa memikir untuk menjadikan sesuatu hasil yang menarik maka ianya akan menjadi sesuatu yang menarik dimata kita. Biarlah orang lain kata tak lawa ke apa ker, yang penting bagi kita ianya lawa dan kita sendiri puas.
Kepositifan penggunaan DIY didalam hidup aku amat bermakna, sekurang-kurang nya aku masih boleh melakukan dengan sendiri tanpa mengharap daripada bantuan pihak kapitalis, dan membuat aku sentiasa memikir untuk menjadikan seusuatu itu menarik dan kreatif.. dan lebih menarik sekurang-kurang nya aku tak memerlukan modal atau wang yang banyak untuk menghasilkan sesuatu bahan ..Gunakanlah Diy ini sebaiknya, kerana ianya menarik!
Last words.. AKU SUKA DIY!!

2 Responses to “Aku Suka DIY”

  1. It right !!! DIY is way of life.. duduk di atas kaki sendiri. selagi kita menggunakan tulang empat kerat berusaha sendiri mencari keperluan tanpa mendiskriminasi org lain. DIY more global bukan hanya tertumpu pada HC/Punk Scene. jangan dalam scene aje berkobar2 diy.. tapi nak beli rokok mintak duit mak bapak. kira cam ada dua life berbeza.. satu reality satu lawak plastik. DIY bergerak mengikut arus……. what i mean is cost of living.

  2. DIY is what do u THINK, how do u life, and how do u absorb. minimal cost of capitalism.

Leave a Reply

